zaterdag 5 maart 2016

Sew naaiz -Zaterdag-

Verschillende dames bleven doornaaien tot 's nachts, en dan heb ik het echt over half 2 of half 3! Ik daarintegen koos ook voor m'n bedje, ik had Robbe zijn Carslakens meegenomen, zodat het toch een beetje thuis aanvoelde en voor ik het wist viel ik in een diepe diepe slaap.

Rond 8uur werd ik wakker, en wel uitgerust. Een zalige goed meeverende matras, meer heb ik niet nodig. Er stond een royaal ontbijt klaar. Ik spreek hier dan over overvolle manden met broodjes en sandwichkes, ontbijtkoeken, .... Ideaal om krachten op te doen voor de zaterdag goed door te brengen. Er was veel over, wat ideaal was, want de lunch was een walking dinner. Ge pakt een broodje, smeert het en weer achter uw machine!

Rond een uur of 10 kwam Deborah van Cas & Nina lang, met een popup winkeltje. Nuja, winkeltje, zeg maar de hele webshop! Whaaaaaa zoveel keuze! En dan had ze nog een bak met couponnekes mee... Crap, I'm a sucker for sales! Ik kocht dan ook 3 stuks. En nog een metertje prachtig kikkerstof van Lillestoff.Ook kregen we nog 10% korting en een goodiebag met nog een prachtig stofje en een haakpen. Oei, ik ga eens moeten leren haken denk ik. Dank je wel Deborah!

Na een lunchke, zijn we in de namiddag nog naar de Stoffenstraat geweest. Wat een prachtige winkel! Wauw! 2 verdiepingen met een en al stofkes! Maar echt over. De nieuwe stoffen, aan mooie prijzen, wel minder keuze aan fournituren, maar wat hebt ge aan gouden lepeltjes als ge zowieso al in de hemel zijt he? Ik kocht hier voering, decovil h640 (voor m'n prachtige tas), elastiek voor Stephanie, en een mooie lap van Megan Blue, die in de koopjesmand aan de kassa lag.

Eens aangekomen, begon ik eerst nog aan een pull voor de zoon van een lieve vriendin, de linkse op de foto dus. Dit is de Steampunk en komt uit de Ottobre, boekske 6/2015 als ik me niet vergis. 

Het avondeten was een warm buffet, lekker en genoeg. Na het eten werd er nog een kleine stoffencollectie uitgeloot waardoor ik een prachtig wollen stofke kreeg, lichtblauw, en ideaal voor een lentejasje mee te maken, het wordt de Noe uit La Maison Victor. 

Toen was het tijd, DE tijd, voor DE tas. Rosalie 2.0, gezien de eerste ook al goed gelukt was maar belange niet stevig genoeg. Marie-Paule van SoPopoSew had al enige ervaring met tassen maken, en gaf me het advies om aan de buitenkant h640 te strijken, en aan de voeringsstof katoenen plakvlies. De stofkes kwamen uit de Ikea, en om half 2 was ze klaar. DE reistas, ideaal voor m'n volgend weekendje Amsterdam.
De Rosalie 2.0 komt uit het boek 'Mijn tas', ik heb wel enkele aanpassingen gemaakt. Zoals je ziet heb ik aan de voorkant 2 vakken gemaakt en die afgewerkt met paspel, ook aan de binnenkant heb ik 2 zakken voorzien. In m'n eerste rosalie heb ik er nog kamsnaps in verwerkt, maar bij deze heb ik dat niet gedaan. Het buitenstofke is een relatief stevige canvas. De binnenkant is blauw dittekatoen. Bij nader inzien was het duurste aan mijn tas de versteviging. Ook heb ik de hengsels aanzienelijk langer gemaakt dan de eerste Rosalie, wat zorgt voor meer draagcomfort.

Mag ik er even bij vermelden dat ik die avond geslapen heb als een roosje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten