woensdag 31 oktober 2018

Naaien: Ooooh Eloise!

Het vorige tijdschrift van La maison Victor was een schot in de roos, ik nam het mee naar het werk, duidde dingen aan, koos stofkes met veel liefde, ging met het boekje en m'n stoffen op naaiweekend en maakte veel meer behalve de dingen uit het boekje zelf... Zoals dat gaat op elk naaiweekend uiteraard.

Het begon meteen plundertocht in m'n stoffenberg, ik kreeg ooit een stapel oud stof van iemand, het rook echt oud! met een flanneleke. Het was zo mooi dat ik er zelfs over droomde, in andere kleuren, dus je kan je men teleurstelling wel snapte bij deze kleuren. Ik dacht dat ze mooi roze, geel en paars waren.

Afbeelding kan het volgende bevatten: binnen
Met Matching M&M's
Het patroon op zich gaat vlotjes in elkaar, 6 patroondelen,niet zo speciaal dus, en zo zat dit op een avondje in elkaar. Zoals bij elke LMV, had ik dit langer moeten maken, en het bovenlijfje lijkt niet zo lang als op de foto's in het tijdschrift. Het modelletje is ook guitiger. De blik op m'n dochter haar snoet doen ze het kleedje zag, was prachtig. 'Is het al klaar mama?' Ik gebruikte kamsnaps als knoopjes, zodat het makkelijk aan/uit te doen is, ze passen er perfect bij, de groene schoentjes maken het lekker rebels. En mijn dochter erin, maakt het gewoon prachtig!

Hier enkele foto's, onderaan vind je de nodige info. 

Afbeelding kan het volgende bevatten: staande mensen
af

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, staan en schoenenAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, staanAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, zittenAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, staan en schoenen

Patroon: Eloise uit La Maison Victor September/oktober 2018
Stof: een warm flannelleke gevonden in m'n stoffenberg
Snaps: Van Prym uit de Veritas
Kousenbroek Primark
Schoentjes; eigen collectie

Opmerking: Verlengen!!!!


1 opmerking: