zondag 12 februari 2017

Tinderfling

Onlangs zag ik een vragenlijst waar je moest aanduiden waar je je man van je leven hebt leren kennen. Hier was dat 'my friends online', de voorloper van Facebook. Karolien, een schat van een vriendin, kende Kristof, en gezien ik in haar vriendenlijst stond, en hij ook, werden we ook aan elkaar gelinkt. Dank je wel Karolien!

Intussen zit bijna iedereen op facebook. Het is handig, je leert nieuwe vrienden kennen, komt oude tegen, en voor vriendinnen die ver wonen, Ja Celine ik heb het op u, is dit een leuke manier om toch deel te blijven van elkaars leven.

Afbeeldingsresultaat voor tinder

En zo kwam ik in de trein, na enkele leveltjes te spelen op Garden escape, tot de vaststelling dat ik geen leven(s) had, geen leesboek bij en me steendood verveelde. Facebook had niets sappigs te vertellen, so I installed Tinder!

Wie kent Chatroulette nog? Een random chat, met webcam? Wie herinnert zich nog dat je toen meer piemels tegenkwam dan iets anders? Of soms kwam je leuke goochelaars tegen. Ja, dat sprak me wel aan. Ik moet er even bij vertellen, dat Kristof op de hoogte is van m'n Tinderaccount, We hebben geen relatieproblemen, en hij mag altijd in m'n gsm kijken.

He? Waar zijn die aanzoeken? Ik sprak er met een collega over, en die wist me te vertellen dat je als vrouw meteen seks-aanbiedingen krijgt. Ben ik dan geen vrouw genoeg? Enkele oppervlakkige chats, diverse matchen, en het is wel leuk. Ja, ik geef toe, het doet me deugd wanneer ik een match heb. Het geeft me een gevoel 'wauw, mensen vinden mij toch leuk', toch twijfel ik of dit niet komt omdat er een lief maki-aapje op m'n schouder zit. Soit, ik deel m'n matchen met hem, en ik weet dat we het ooit zullen bespreken met een kommetje fruit.

Grappig hoe een profielfoto zoveel kan vertellen over iemand. Ik zie knappe lijven, swipe naar rechts, enorm veel studenten aan de KULeuven, of CEO's en zelfstandigen! WOW! Die mannen zijn echt out of my league. Ik heb maar een A2 diplomatje, en heb een gewone job. Een te gekke, maar toch. Vaak zie ik ook foto's van mannen, die enorm rechts of links van hun beeld staan. Bon, stond daar hun toemalig lief? Of hun huidig en willen ze hun opties openhouden? Ik vrees dan ook dat wanneer ik een foto van enkel mezelf online zou zetten, ik minder likes zou hebben, dan wanneer de maki erbij staat. Jaja, we zijn nog altijd vriendjes. 

Nee, ik geloof er wel in. Dat moet ik zeggen. Het zit makkelijk in elkaar, links swipen als hij je niet aanstaat, rechts als dit wel het geval zou zijn. Ik voelde me op een moment ook wel 'kieskeurig', nuja, ik ben een moeilijk geval? Een echt 'type' heb ik niet, Hoewel ik voor mijn volgend lief wel enkele 'eisen' heb, soit ik ben gelukkig met m'n eigen lief! 


Voordelen Tinder: 
+ Je bent wie je wilt zijn, en post de 5 foto's waar je het leukst op staat
+ Je bent tot niets verplicht
+ Wat een boost voor je ego wanneer iemand die je geliket hebt, je ook leuk vindt!  


+ Het is leuk tijdverdrijf

Nadelen Tinder: 
- Er zitten rare mensen tussen... Zo ging een conversatie na 5 minuten over (Nee, wacht, dit laten we achterwege, ik heb koffie nodig!) 
- Het voelt wel klote wanneer je na 50 leukerds nog altijd geen match hebt
- Het is leuk tijdverdrijf

Heb jij ook leuke anedokes over Tinder? Of ben je de virtuele ridder op het witte paard nog niet tegengekomen? Laat het me zeker weten! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten