woensdag 15 juni 2016

Het zit snor!

Robbe en Elien... Broer en zus die duidelijk niet zonder elkaar kunnen! Zoals gisteren, toen Robbe zelfs na het overgeven aan zijn zusje dacht, zegt Elien meteen, wanneer ik haar 2 koekjes geef, dat 1 voor 'RRRRRRobbe' is. Ze kon de R altijd zo mooi uitspreken, maar broerlief had die niet nodig, gezien hij ook altijd naar 'Obbe' luisterde. Tegenwoordig gebruikte ze de Rollende RRRRRR, zo schattig om te horen.

Vandaag had ik een dagje vrij. In de voormiddag heb ik thuis lekker opgerommeld, hier wat opruimen, daar wat opruimen, de kots van de deur vegen (minder plezant maar toch), en voor ik het wist was RRRRRRobbe al thuis. Jawel, die kleine meid van ons moet als eerste iedereen kunnen begroeten, manieren heeft ze wel. Eender wie binnenkomt, wordt begroet met 'hallo (persoon).' Een geboren receptioniste, denk ik dan. 's Middags heb ik pannekoeken gebakken, bij wijze van gemak, koos ik voor dit pakketje van de Hema. Eitjes werden geleend bij de beste buren ter wereld, die morgen eitjes terugkrijgen, en melk hadden we gelukkig ook nog in huis. Oef! Na wat geoefen voor Robbe zijn toets van meetkunde morgen, ging Kristof het vorig zwembad naar de nieuwe eigenaar doen, jawel, het is al verkocht! Een dag na mijn blog zelfs. Dankzij mijn blog zelfs! Kristof zou zeggen 'dat verdient een biertje', zoals hij elke dag wel ergens een positief moment vindt om eentje open te trekken.

Om 20.00 gingen de kindjes hun bedje in en was het me-time. Ik wou al langer terug een short maken voor Robbe, vorig jaar heb ik enkele explorer-shorts van ottobre gemaakt, vanavond koos ik voor Ray, uit La Maison Victor. Een heel makkelijk model, waarvan ik er, als deze goedgekeurd wordt, er nog meer van gemaakt gaan worden. Nuja, 1 nadeel, hij heeft geen zakken, Dat mis ik wel aan een jongensshort. In de laatste editie van dit tijdschrift staat nog een short, gemaakt uit tricot, de Cyriel. Die staat ook nog op mijn lijstje, nuja, vandaag toch niet meer. Ik koos een stofje dat al langer in m'n kast lag voor een short te maken, een soep katoentje met snorretjes op. Vorig jaar in de totale snorrenhype gekocht, trendy dame die ik ben, en steeds genegeerd. Niet dat ik iets tegen snorren heb, ik was het gewoon vergeten! En zo'n zalig stofje om te verwerken, gelukkig heb ik er nog een bloemetjesvariant van, hoewel ik twijfel dat Robbe daarin zou rondlopen. Voor Elien maakte ik een bijpassend rokje, ideaal nu we met potjestraining bezig en ik niet zo'n voorstander ben van dat iedereen haar poep en muisje zou kunnen zien.

Voor het rokje nam ik 80cm stof op 37. Ik naaide de randen aan elkaar, en plooide bovenaan een halve centimeter naar binnen en maakte een tunnel zodat er een elastiek van 3cm doorkon. Tunnel op een cm na dichtgenaaid, en dan de elastiek erdoor en daar de eindjes van aan elkaar gemaakt. De zoom werkte ik af met het restje biais wat ik nog had van Robbe zijn short. Achteraan maakte ik onder een klein plooitje, omdat m'n biais 1 centimeter te kort was.

Bij het passen is me 1 ding opgevallen, de lengte is goed, aan het kruis mag het wat 'losser'. Ik denk dan ook dat de volgende toch een maatje groter zal zijn. 

Short: Rayshort uit La Maison Victor
Tshirt: Thomas uit La Maison Victor
Biais van de markt
Rokje Elien, een simpel met een elastiek en biais

Geen opmerkingen:

Een reactie posten