zondag 28 augustus 2016

Naaien: over een couponneke en een kleedje!

In februari (of maart), ging ik weekendje op naaiweekend. Een geweldig weekendje weg, met enkel m'n naaimachines, stoffen, en goesting, en dit samen met nog 19 andere madammen. Allemaal hadden we een gezin dat we allemaal een weekendje achterlieten met de motivatie 'bel als er iets met de kinderen scheelt'.

Op zaterdag kwam Deborah van Cas en Nina langs voor een kleine stoffenverkoop, de mooiste stoffen van haar webwinkel had ze mee, en neem van me aan dat dat er echt wel heel veel waren. Ik ben een ware sucker voor koopjes, en was dan eens zo blij dat ze een doos coupons meehad. Ik kocht er enkele die ik mooi vond, waarvan er nog enkele in m'n stoffenkast liggen. Tot vandaag, jawel, want bibi sneed een couponnetje aan. De naam en designer van het stofje ken ik niet meer, het stond er niet meer op, maar jullie zullen het wel kennen. Intussen is weet ik dat het dit stofje is van Finch Fabrics. Het was een reepje stof van 35 cm en de gewone stofbreedte, en ik kreeg er een Millapakje van La maison Victor uit. Jawel, weer eentje, het is intussen m'n 4e dat ik gemaakt heb, en ik vind het zo leuk om te naaien. Het lapje stof was te kort om het rimpelrokje van te maken, dus improviseerde ik met extra stof opzij en plooitjes, zodat de meisjes mooi tot hun recht kwamen.

Als je een paar keer een item genaaid hebt, weet je intussen ook al hoe je het sneller kunt maken. Zo zorgde ik eerst dat het shortje, rokje, bovenlijfje en de lusjes al met de overlock bewerkt waren. Ook lockte ik het rokje, shortje en lijfje aan elkaar, ik denk dat mocht er een 'naaiblok' uitkomen, met naaimachine, overlock en coverlock ineen, dit een HIT zou worden. Gezien ik de laatste tijd, in m'n wikkeljurkjesfase, m'n naaimachine vooral gebruikte voor de mouwen en zoom af te werken.

Net op het moment dat ik wou passen, bleek dat dochterlief zich volgekribbeld had met stift... Na een fris badje was ze klaar om te poseren en te spelen.

Ohja, ik kreeg zoals je ziet, het hele kleedje uit het couponnetje, enkel voor de short gebruikte ik effen tricot. Ik denk dat dit me dus 4 euro gekost heeft. Toch wel de moeite om eens in een couponnenbak te kijken he?
stofje; Bloemenmeisjes pastel Finch Fabrics
Patroon: Milla Playsuit LMV
Model: Elientje 

2 opmerkingen: