woensdag 24 augustus 2016

Naaien: Petite queen Louie

Wikkeljurkjes, ze zijn zo mooi en makkelijk te combineren. Ik geef toe dat ik hetzelfde vaak zeg over Elien. Doe het kind een jute zak aan, en ze zou er nog mee staan, en het zou Kristof heel wat aankleedellende besparen. Iedere vrouw die wel graag jurkjes draagt, zal ze dan zeker kennen van King Louie, of de petite variant voor jonge meisjes. Prachtige jurken, felle kleuren en ultra herkenbaar. Voor grote meisjes heb je de bekende Burda 7828 (die op mysterieuze manier verdwenen is hier in huis... Voor kleine meisjes, vond ik een gelijkaardig patroon in de Knippie die we kregen op ons kick-ass-ultra-geweldig Naaiweekend.

Ik maakte al een tijd geleden eentje uit zeer soepel katoen, en wou mij vandaag aan een tshirt uit datzelfde rotstof maken... Bij deze excuseer ik me bij m'n lief voor m'n gevloek. Elien vond het jurkje gelukkig wel mooi. Het tweede maakte ik uit m'n gewonnen stofjes van bij Albano, en het derde werd gemaakt uit digitaal vogelhuisjestricot. Stevig, en ideaal om te ravotten.



Vanavond ging vriendlief pokemonvangen. What else? Ik meen het, ik ben totaal geen fan van het spel, maar ben enorm blij met de uurtjes naaitijd die ik in ruil krijg. Het tshirt werd al niets (hoewel ik morgen eens ga verderploeteren), Dan wou ik een ava-slaapzak maken uit LMV, had ik natuurlijk geen blinde rits die erbij hoorde... Zou ik dan toch de Emma jurk uit LMV maken? Nee hoor, want dat gaat maar tot 42.... F... M. L...! Ik keek naar mijn stoffenkast, met veel goesting, maar geen zin meer om patronen over te tekenen, en uit te knippen... Ik wil gewoon lekker achter m'n naaimachine zitten... En zo vond ik een prachtige coupon die ik op het stoffencircus in Tongeren kocht. Een sierlijk roodkapje, en laat dat nu een van de sprookjesmensen zijn die Elien goed kent.

Na wat gepuzzel kreeg ik het jurkje toch niet volledig uit de coupon, gelukkig heb ik altijd enkele uni kleurtjes liggen. Die koop ik trouwens bij Paul en Gonneke op de markt in Maastricht op vrijdag. De kleuren knallen en de stoffen voelen lekker stevig aan. Oranje werd het dus, jurkjes met korte mouwen heeft ze momenteel nog wel genoeg, ik ga wel nog enkele candy-jurkjes maken uit LMV, maar de nieuwe LMV ziet er ook weer veelbelovend uit.

Het patroon heb ik een beetje aangepast, ik gebruik geen framilon in de zij, ik moet dringend eens uitpluizen hoe je dat nu tegoei gebruikt, want bij mij trekt het op niks... Oorspronkelijk wou ik zo'n mooi kruis vanvoor hebben, zoals bij de Petite Louie'kes, maar wegens te lui om naaimachine erbij te halen, heb ik dit gewoon gelaten. Deze keer heb ik het voorpand ook in 2 geknipt, en een strook oranje ertussen geplaatst, die toen ik net bij elien ging checken en het jurkje op haar legde, mooi over haar buik loopt. De mouwen heb ik omgezoomd met de overlock, en de zoom kreeg een rood stiksel met de tweelingnaald. Ik hing er nog een cheezy 'handmade' labeltje van de Xenos aan, en bekeek het jurkje met een lach op m'n gezicht. Hoewel ik geniet van de zomer, kijk ik door zulke mooie jurkjes uit naar de herfst.


op de foto loopt de tekening aan de zoom heel scheef, maar eens ze het aanheeft, merk je er niets van.

3 opmerkingen: