maandag 29 augustus 2016

Naaien: Slaapwel Tristan

Baby's! Ik meen het, hadden ze babyblauwe/roze vleugeltjes, vlogen ze rond mijn oren! Hier is de babytijd helaas voorbij, in een ideale wereld had ik graag nog eentje gehad, maar 1. daar moet je met 2 voor zijn, 2. dan moeten we verbouwen en 3. mijn lief wilt geen monovolume. (soms heb ik gewoon een ander lief nodig denk ik dan) 

Je kan je dan inbeelden dat ik blij was toen een lieve vriendin bevallen was, de kleine held was een beetje te vroeg, en was normaal voorzien voor nu, ja, tijdens de hittegolf. Ik begrijp dat kereltje dan wel hoor! Ons parkje verkochten we aan de ouders van de schat, en weeral brak mijn moederhart een beetje), maar ik was meteen verliefd op het kereltje in kwestie. Ja, jij mag in Elientje haar parkje spelen en dutjes doen!

Nu had de mama van de kleine prins, me donderdag gevraagd langs te komen, ze ging koken, en op zo'n hete dagen kook ik absoluut niet graag. Dusja, bibi ging in op de uitnodiging (bij deze, wanneer je belt om te zeggen dat je eten klaar is, zet dan maar een bord klaar voor mij), en bedacht zich dat de kleine spruit nog geen cadeautje had! En langsgaan met een gekocht cadeautje... Nee, niet zo mijn ding en dook ik mijn stoffenkamertje in. En vond ik deze schat! Ik weet zelf niet meer waar ik hem kocht, ik vermoed bij Something Strange in Hasselt. Het origineel patroon heeft plooitjes in de voorkant, maar ik voegde fluo paspel toe, zeg nu zelf, dit is toch net wat leuker he? De blinde rits van 60 kocht ik op de markt in Genk, en de fluo kamsnaps maakten hem af.

Ik gebruikte goedkope wattine als vulling, tussen 2 laagjes katoen, en op een heerlijke zonnige donderdagnamiddag rolde deze onder m'n brotherke uit.

De mama en papa zagen dat het goed was, en ik eerlijk gezegd ook wel.

Slaapwel kleine Tristan, groei snel, droom zacht, en blijf even schattig als je nu al bent! <3 

patroon ava slaapzak LMV 2/2015
Stof: little wings van Soft Cactus
Voering: geel katoen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten