woensdag 10 augustus 2016

Recept: restjescurry

Via een krak van een madam en collega, kocht ik de Tupperware rijstkoker. Ik hou wel van keukensnufjes waarmee ik niet veel moet vuilmaken, noem me maar een luie kokkin. Na een kleine kastrazzia kwam ik nog veel lekkers tegen, en vind ik geen losstaande receptjes om er iets mee te maken. Gelukkig kan je tegenwoordig alles in een wok smijten en het liefdevol een curry noemen. In principe kan je er echt alles in gooien, en zo ben ik vandaag NIET naar de winkel moeten gaan, want, tadaaaaa, ik had alles in huis!

Hier vind je het recept van onze restjescurry voor vanavond.

Nodig:
250 gram kip (of vegetarisch vlees) (overschot van gisteren)
1/2 gele, groene, en rode paprika (restje van goulash)
1/2 ui (restje van gisteren)
2 teentjes look
1 koffielepel rode curry pasta (vondst in de kast, komt van de lidl)
2 eetlepels geroosterde sesamzaadjes (altijd in huis voor sushi te maken)
1 zakje kokosmelk (je moet dit aanlengen met 250 ml heet water, maar kunt ook kant en klaar kopen)
wat olie
Laurier, kurkuma en paprikapoeder

Hoe maak je het?
1. snij de ui en look fijn, de paprika in kleine stukjes en de kip in beetklare stukjes (vegetarisch vlees is vaak al op die maat gemaakt)
2. verhit wat olie, en doe er de rode curry in, ik plet deze een beetje met een lepel, en doe er de ui en look in. Het ruikt al meteen overheerlijk!!!! Laat eventjes stoven.
3. Doe de kip erbij, en bak deze zodat de zijkanten een mooie kleur hebben, door de curry.
4. dan doe je er de paprika bij, en stoof je die ook wat aan, en voorzie een gat in het midden.
5. in dat gat doe je de kokosmelk. en vermeng erna de sesamzaadjes door wanneer je alles door elkaar mengt.
6. doe de overige kruiden er in.

En nu lekker laten pruttelen! (tadaaaaaaah 1 wok, 1 mes, 1 lepel en 1 snijplank gebruikt)

Rijst in de rijstkoker van Tupperware:
Het receptje vond ik hier, dus graag leg ik het nog eens eventjes snel uit.

2 koppen rijst, 3.5 koppen water (vond ik genoeg), samen in de rijstkoker, 12 minuutjes in de microgolf en klaar! Zo snel dus.



Tupperware kan je overal bestellen, ik bestel het bij m'n lieve collega Sonja.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten